skeppskatt.blogg.se

Kattfakta, Genetik, Lagar, dräktighet, kattungar, veterinärvård, uppfostran, beteende m.m

Tess (Dräktig?) i Vecka 7

Kategori: Allmänt, Dräktighet, Tecken, Vecka 7

VECKA 7 (Dag 49 - 55)
 
Den här veckan övertar moderkakan produktionen av progesteron från äggstockarna. Ibland fungerar inte detta och det sker då en spontan abort. Fostrena är nu ca 1 deceminter långa. Man brukar kunna känna fostrens rörelser men ibland behövs lite tålamod! Om katten dricker något kallt så brukar bebisarna i magen piggna till och röra sig ordentligt :)
Honan brukar vid den här tidpunkten söka upp en boplats eller ett favoritställe där det kan vara bra att placera en bolåda, brösten brukar bli större och fylligare och ungarna har nu fått sparsamt med päls!

Jag tvivlar starkt på att Tezz är dräktig! Hennes mage som jag tyckte såg stor och svullen ut första veckorna är nu exakt likadan som för ca 2 veckor sedan. Både jag och sambon har kännt sparkar, kan det ha varit tarmarna? Eller är det helt enkelt så att hon fått ett misskaff eller liknande? Tycker jag kanske borde ha märkt det!? Brösten har mer eller mindre hudfärg men är ju större är ju större!? OM hon är dräktig så lurar hon oss ganska bra vill jag tala om!! Kanske det ligger en bebis därinne eller ingen alls. Det återstår att se!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • emelie säger:
    2014-06-09 | 22:05:35

    hejsan var hon dräktig? har ni några skeppskatter till salu?
    Med vänlig hälsning emelie

Kommentera inlägget här: