skeppskatt.blogg.se

Kattfakta, Genetik, Lagar, dräktighet, kattungar, veterinärvård, uppfostran, beteende m.m

Tezz Dräktig Vecka 5 + 4 Boar och Myser

Kategori: Allmänt, Dräktighet, Tassbilder, Tecken, Vecka 5

Jag gjorde för några dagar sedan iordning ett litet bo åt henne i vårt sovrum vid akvariet där hon gillar att spendera mycket tid, dock har hon varit helt ointresserad av att överhuvudtaget ens titta på vår fina bolåda så jag antar att hon tänker hitta ett eget ställe ;)

Hon har börjat hålla till ovanligt mycket i en blomlåda som för tillfället stått tom med en julduk i sedan vintern som tidigare varit helt ointressangt men nu är det favoritstället nr 1! Eftersom lådan är hög med låga kanter känns det inte optimalt så jag har idag ställt blommor i lådan (till hennes stora ilska) och flyttat julduken till en låda som står under blomlådan istället.. Det känns hoppfullt, hon har ju iallafall tittat på den!
 
 
Hon var lite grumpy en stund men när vi la oss och gosade i sängen så slutade hon helt enket ignorera mig och kom och gosade med mig igen, (Hon är lite lättare att bli sams med nuförtiden) ;)
Så här bjuder jag på några goa mysbilder i hennes andra favoritställe!
Dvs vår säng där jag hoppas att det INTE blir några småttingar!!!
En något klumpig kisse kommer och gosar ner sig i sängen, fortfarande något nonchalant efter vår lilla dispyt med blommlådan!
Men om man bara kommer åt att klia henne på magen lite snabbt så ger hon med sig fort, då blir hon sams med alla, ho älskar att bli klappad och kliad på magen medans hon kurrar högt och trampar i luften med sina lurviga tumvantar <3
Snart blir hon sömnig och bara ligger och njuter och jag kan hålla handen still och bara känna som små knäppar eller tickningar här och var i magen på henne, undra om det är tarmarna eller små kullerbyttor!? Jag föreställer mig att det är små bebisar iallafall!
Titt som tätt börjar hon kurra och trampa i luften igen och jag antar att hon njuter av bebisarnas rörelser <3
Kommentera inlägget här: