skeppskatt.blogg.se

Kattfakta, Genetik, Lagar, dräktighet, kattungar, veterinärvård, uppfostran, beteende m.m

TEZZ Dräktig vecka 6 +3

Kategori: Dräktighet

Ja, nu närmar det sig med stormsteg!

Magen är ungefär i samma storlek som förra veckan och jag antar att hon såg/kändes rund eftersom hon var så spänd över magen i starten, Det var säkert påvärkat av hormoner och inte att det var fasansfullt många kattbebisar därinne.
Äter gör hon, mest hela tiden! Jag har framme flera alternativ med olika torrfoder hon kan välja bland, hon äter av alla 3 sorterna men värkar föredra sienceplans vuxenkattfoder i första hand och kattungefodret i andra hand. Det finns bara lite vuxenfoder kvar och vill hon äta av det så får det väll gå bra då men sen kommer jag inte köpa något mer på ett tag <3
Hon har accepterat bolådan jag ställt fram åt henne under blomlådan hon började hålla till i. Hon ligger där och sover både dagtid och nattid, och på dagen brukar hon annars nästan enbart hålla till på nedervåningen där övriga i familjen håller hus. Jag hoppas att hon väljer att lägga de små i lådan som jag ställt fram!
Nu såhär när det bara är ca 2½vecka kvar skule jag chansa på 2 - 3 ungar!
Kommentera inlägget här: